vineri, 27 aprilie 2018

DINTR-UN CAIE DE FĂCUT AVIOANE (MANUSCRIPTA VOLANT)

- numai tu ai putea înţelege
sensul acestei fotografii
în care eu sînt dincolo
* hermeneutica cioburilor
* pietre care cerşeau etc. etc.
3 Poezii (?)
Cum creşte ziua începînd de dimineaţă
cum se dilată, se dilată pînă la prînz
cînd ajunge la circumferinţa maximă se pîlniază
se alungeşte apoi
apoi cum descreşte, cam aşa, se subţiază, pînă cînd
nu mai e,
cum moare ziua în noapte
topită, revărsată, cum apune
cam aşa
-=/({[ ]}/=- (nu am paint, iar din tastaură nu-mi iese o elipsă storşită)
O zi din viaţa mea
o zi ca un balon fără contur
deşi o zi sferică
ţinînd cont de rotunjimea faptelor
şi de faptul că am învăţat să privesc prin struguri
să caut în profunzimea lor apusă la rîndu-i...
O zi din viaţa mea împlinirea soarele fibrele
deşi o zi plăpîndă ţinînd cont de atomii de foc
ce-i mistuiau esenţa
deşi o zi plină (rotundă, cum spuneam) ţinînd cont
de Polul Nord şi de Polul Sud şi de Ecuator
ţinînd cont că trece prin toate pînă cînd să ajungă în viaţa
mea, pînă cînd să ia viaţă de la mine, din fiinţa mea
deşi o zi turtită la ambele capete (deşi prelungită în noapte)
deşi o zi ca o elipsă, mai degrabă lunguiaţă, alungită la
ambele capete, deşi o zi beată de soare, îmbătată, somnolent
deşi o zi trează la timpul ei, cotcodăcind aievea
deşi o zi fără forţă, deşi o zi plină de puteri miraculoase
faţă de mine o zi ce mă determină să mă trezesc din somn
o zi ce mă poate trezi din somn, o zi ce îmi poate cunoaşte gîndurile
pentru că îmi cere să le scriu, şi eu, iată, la scris!
o zi ce mă face să visez şi să acţionez (în acelaşi timp
şi sub acelaşi raport) o zi fără prejudecăţi
deşi o zi clasică în felul ei deşi o zi postmodernă
deşi o zi tradiţionalistă deşi o zi despre care poţi
spune orice la urma urmei
fără să pierzi fără să cîştigi
fără să ţi-o aminteşti fără s-o uiţi
deşi... fără să o reţii fără să o ţii mine



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu