sâmbătă, 24 iunie 2017

Jurnal la timpul real (II)

Sâmbătă, 24 iunie 2017

Pe la prânz, fără să vreau, dar cu intenţia clară de-a achiziţiona o seringă de 2,5 ml pentru spălarea gingiilor, intru  în Farmacia Inimii Catena dintre Piaţa Drumul Taberei I şi Drumul Taberei II. Mă aşez resemnată la coadă şi gândul meu începe să zburde prin pescăria din apropiere.
Când, fără să vreau, o aud pe doamna aşezată la rând chiar în faţa mea: „O întrebare scurtă, ca să ştiu dacă o omor sau nu pe prietena mea: aveţi cumva oferte pentru persoanele care intră azi în farmacia dumneaneavoastră îmbrăcate în ie?. Că ar fi văzut asta într-o reclamă; şi am scotocit prin tot şifonierul după o ie”. „Da, avem o gamă de produse cosmetice: cremă de corp, cremă pentru mâini, pentru picioare…”. „A, ce bine! Că mai are obiceiul să mă trimită în locuri aiurea. O cremă pentru picioare, vă rog!”. „Sigur. Aveţi reducere 50 la  sută”. „Perfect, perfect, vă mulţumeeeesc”.
După ce îmi vine rândul şi îmi iau siringuţa fără ac (deşi poate ar mai merge o flagelare după aceea de ieri, de la stomatolog), farmacista mă întreabă dacă nu vreau să profit de ofertă, că tot sunt îmbrăcată în ie. „Sigur, sigur că da”, răspund automat, realizând cât de grea e opţiunea: nu fac mâinile şi piciorele parte tot din corp? Nu verbalizez, optând pentru protejarea zonei cu pielea cea mai accidentată: picioarele. Mai precis, tălpile.
Mă simt chiar relaxată (cum scrie pe prospect) de la crema asta cu extract de lămâie şi mentă, fără nici un alt gând.

De fapt, cărei persoane i se adresează scriitorul :) când se-apucă să-(şi) dezvăluie cele mai adânci bătături şi crăpături, pe care în actul obişnuit al comunicării nu le poate arăta nici oamenilor cei mai apropiaţi din viaţa lui?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu