joi, 9 august 2012

Din nou la tejgheaua Prăvăliei Culturale


Doar ce mă apucasem de şters spamul zilei de ieri, şi, ce să vezi ? Un mesaj cu subiectul „Dacă e 8, e « Prăvălia Culturală »”. Mă grăbesc să deschid.
Transcriu empatic din poemul Vacanţă cu Natură Umană semnat de Simona Popescu direct “La Tejghea” (unde mă aflu şi eu, de altfel, printre alţii, virtual) :

„Îi merge bine răului pe lume.
Operatorii de Suflete moarte s-au îmbrăcat în alb.
O cumpănă între statistic şi real.
Constituţia trăieşte prin oameni. E doar o vorbă-n vînt ?
Unde sînt oamenii ? Cine sînt ei ?
Cîndva ni s-a furat o revoluţie.
Se poate chiar orice?”.

Formidabil! Căci mă tot întrebam de ceva zile bune: Chiar nu se găseşte nici unul dintre atâţia comentatori să observe o mică măcar corespondenţă dacă nu comparaţie cu celebrul roman al lui Gogol ? Chiar nu-l zăreşte nimeni pe Cicikov în nonşalanţa vorbirii despre morţii aflaţi pe Listele Electorale Permanente ? Păi, cine era Cicikov ? Era el un simplu boiernaş cu început de burghezie-n cap căruia îi plăcea să călătorească prin gubernii şi care astfel avea să devină încă din prima jumătate a secolului al XIX-lea precursorul băii de şerveţele umede ? Doar ştiţi : în fiecare duminică, în camerele hotelelor la care trăgea, el îşi schimba albiturile după ce se freca bine pe tot corpul cu un burete îmbibat în apă (poate că da, poate că nu cu săpun ; chiar nu mai ţin minte). Dar el nu se mulţumea cu această sumară igienă corporală, cu ospeţia şi ospătarea pe la conace şi conăcele, nu, el era negustor de suflete moarte…
Tot astfel de fantastic mai departe şi-n televizor apar de câteva zile gerontocraţi de la CCR afirmând sau negând erate : domnilor, îmi vine să-i întreb, oare pe Titanic aţi fi lăsat pe altcineva în locul dumneavoastră din barca de salvare care vă era asigurată ? Întreb şi eu aşa, în genere, « Natura Umană », vorba poetei, căci altfel n-am nimic cu acel om de care totuşi se întâmplă să atârne soarta mea terestră.
Dar altfel, cum spuneam şi data trecută, în Prăvălia Culturală gustaţi din mirodenii, alviţe, delicatese, boabe pentru păsări sălbatice, încercaţi balsamurile la lumina sticlelor de lampă şi a chibriturilor bengale sub evantaie mătăsoase ce-alină arşiţa, priviţi-l pe Ionel Ciupureanu odicolonat de Cornel Mihai Ungureanu şi comentat de Xenia Karo Negrea, e vară…

http://www.pravaliaculturala.ro/

http://www.pravaliaculturala.ro/la-tejghea_2012-8.html


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu